Kolorystyka w zdjęciach produktowych
usuwanie tła zdjęć
szparowanie
białe tło do zdjęć
zmiana tła na fotografii

Kolorystyka w zdjęciach produktowych – sposób na tworzenie spójnej estetyki

zdjęcie lightboxa, przedstawia kartonowe pudełko obłożone wewnątrz białym materiałem. alt="obróbka w photoshop, prezentuję kobietę na szarym tle"/> Kolory w fotografii produktowej odgrywają tak samo istotną rolę, jak jakość zdjęć i ekspozycja samych produktów. Kolorystyka w zdjęciach produktowych w nawet znacznym stopniu może wpłynąć na odbiór fotografii przez klientów. Kolorystyka jest zresztą jednym z głównych elementów identyfikacji wizualnej marki – warto o tym pamiętać!


Kolorystyka samego produktu, jak i otoczenia (tła, towarzyszących mu elementów aranżacji) ma więc ogromny wpływ na to, jak zostanie on odebrany. Pamiętaj również o tym, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz – negatywnego skojarzenia już nie odwrócisz!

Kolorystyka w zdjęciach produktowych to ważniejszy element, niż myślisz

Kolorystyka w zdjęciach produktowych to jeden z istotnych elementów budzenia dobrych lub złych skojarzeń. Kolorystyka oddziałuje na ludzką psychikę o wiele bardziej niż może się wydawać. Jest to zresztą powszechnie wykorzystywane zarówno przez fotografów, jak i przez twórców filmów. Kolorystyka ukierunkowuje skojarzenia w pozytywnym lub negatywnym kierunku, może nawet budować napięcie, a także budzić konkretne skojarzenia. Przykładowo: jasne i słoneczne barwy kojarzą się pozytywnie, z radością, wesołością i bezpieczeństwem. Ciemne, ponure kolory, jak czerń, ciemne brązy czy głębokie szarości niemal automatycznie wzbudzają niepokój, powagę i kojarzą się z chłodem.

Kolory w fotografii produktowej – o tym warto wiedzieć

Kolory w fotografii produktowej powinny wzbudzać pozytywne skojarzenia. Nie chodzi oczywiście o to, by zawsze i wszędzie sięgać po jasne barwy: nie zawsze pasują one zresztą przecież do charakteru produktu czy misji danej marki. Istotne jest jednak to, by wykorzystane kolory ze sobą współgrały i tworzyły spójną, harmonijną całość. Niefortunne połączenie kolorów (np. bardzo kontrastujących ze sobą lub “gryzących” się) może wprowadzić wrażenie chaosu i odbiór produktu nie będzie spodziewanie pozytywny.

O czym jeszcze warto pamiętać w kwestii kolorystyki zdjęć produktowych?

Harmonia kolorów, spójna identyfikacja wizerunkowa marki, a także wykorzystanie kolorystyki, która budzi pozytywne skojarzenia to więc najważniejsze kwestie, o których należy pamiętać przy tworzeniu zdjęć produktowych.

Niemniej istotna jest obróbka zdjęć produktowych w postprodukcji. Naturalnie powinna ona “wyciągać” ze zdjęcia to, co najatrakcyjniejsze, a nie przekłamywać rzeczywisty obraz. W procesie postprodukcji można znakomicie wyeksponować to, co najważniejsze, a ukryć to, co nie do końca pożądane (można np. rozmyć tło, które nie jest tak istotne, jak produkt – który zostanie wyeksponowany w ten sposób na pierwszym planie).