Jak tworzyć atrakcyjne zdjęcia produktów? Podpowiadamy
packshot
obróbka zdjęć
zdjęcia produktowe
zmiana tła na fotografii

zdjęcie lightboxa, przedstawia kartonowe pudełko obłożone wewnątrz białym materiałem. Prawdą jest to, że jemy i kupujemy oczami. W praktyce oznacza to, że atrakcyjny wizualnie produkt budzi pozytywne skojarzenia i rodzi chęć nabycia lub zjedzenia go. Dlatego tworzenie atrakcyjnych zdjęć produktów jest jednym z najważniejszych kroków, jeżeli chcesz prowadzić skuteczną sprzedaż. Podpowiadamy, na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę, by zdjęcia produktowe były strzałem w dziesiątkę!

Tworzenie atrakcyjnych zdjęć produktów: zacznij od dobrego przygotowania tła i produktów

Tworzenie atrakcyjnych zdjęć produktów nie jest łatwym zadaniem i potwierdzi to każdy, kto choć raz zajmował się tym zadaniem. Dlatego, jeśli zdjęcia produktowe będziesz robić po raz pierwszy, nie stresuj się tym, że efekt może nie być idealny. Podpowiadamy kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę przy robieniu zdjęć produktowych – przydadzą Ci się także wówczas, gdy chcesz po prostu ulepszyć swoje zdjęcia w przyszłości.

Najważniejszy jest sam produkt: to prawda, bo w końcu to jego dotyczy oferta. Dlatego zadbaj o to, by był wyeksponowany w taki sposób, by przedstawić go z jak najbardziej atrakcyjnej strony (ale jednocześnie realnej!). Obróbka zdjęć w programach graficznych w taki sposób, że zmienia ona jego cechy, jest posunięciem nieetycznym i takie postępowanie zemści się bardzo szybko, w postaci odpływu klientów i pojawieniu się negatywnych opinii.

Druga istotna sprawa to tło do zdjęć. Nie zawsze musi być idealnie białe, jednak zadbaj o to, by wszystkie zdjęcia w galerii produktowej były na jednolitym tle. Jeżeli zaś przedstawiasz produkt w kompozycji z innymi elementami – zadbaj również o to, by ten główny był odpowiednio wyeksponowany na ich tle.

Atrakcyjne zdjęcia produktowe: zadbaj o szczegóły.

Tworzenie atrakcyjnych zdjęć produktów to również dbałość o szczegóły. Rób zbliżenia na detale – to pokaże klientom, że po pierwsze nie masz nic do ukrycia, a po drugie – że produkt jest dobrej jakości. W końcu w ten sposób mogą przyjrzeć mu się z bliska!

Bardzo ważną kwestią jest również to, by zdjęcia były wysokiej jakości. Jeżeli nie dysponujesz profesjonalnym aparatem, wystarczające mogą być również zdjęcia z telefonu: ale pod warunkiem, że aparat w nim jest dobrej jakości i zdjęcia są wyraźne, nasycone i w dużej rozdzielczości.

Piękne zdjęcia produktowe potwierdzają jakość marki.

Producenci dbający o swoją markę poświęcają bardzo dużo uwagi, aby ich produkty były wykonane dokładnie, z dobrych materiałów i z dbałością o szczegóły. Mając to na uwadze, najlepszym co możemy zrobić, aby nie zepsuć dobrego wrażenia, jest odpowiednia prezentacja ich dzieła.

Aby tworzenie atrakcyjnych zdjęć produktów było jeszcze łatwiejsze: pamiętaj o postprodukcji!

Obróbka zdjęć produktowych, czyli postprodukcja, to równie istotny element ich przygotowania, co samo fotografowanie. Polega między innymi na odpowiednim przycięciu obrazu, a także poprawieniu światła czy cieni. Pamiętaj jednak o tym, że postprodukcja powinna wydobyć ze zdjęcia to, co najlepsze, a nie zmieniać jego charakter!