Fotografia produktowa, wszystko, czego potrzebuje Twój eCommerce — krótki poradnik dla sprzedawców.
packshot
obróbka zdjęć
zdjęcia produktowe
zmiana tła na fotografii

zdjęcie lightboxa, przedstawia kartonowe pudełko obłożone wewnątrz białym materiałem. Dla osoby dopiero rozpoczynającej przygodę ze sprzedażą w internecie fotografia produktowa wydaje się prosta. Przecież nie potrzeba nic więcej poza skierowaniem aparatu w kierunku przedmiotu, zrobieniem zdjęcia, dodaniem go do listy naszych produktów i czekaniem na klienta, prawda?

Jednak, każdy weteran eCommerce już doskonale rozumie jak istotną rolę odgrywają dobrze zrobione zdjęcia. Odpowiednia prezentacja produktu potrafi przekuć odwiedzających w płacących klientów.

Jak świetna prezentacja produktu wpływa na sprzedaż?

Badania pokazują, że jest co najmniej kilka mechanizmów, dzięki którym odpowiednia prezentacja produktów pozytywnie wpływa na konwersję.

Aspekty wizualne wydłużają zainteresowanie kupujących.

Bez wątpienia, największym wyzwaniem dla internetowych sprzedawców pozostanie fakt, że nieważne jak długo klient będzie oglądał zdjęcia produktu, który go interesuje, nie będzie mógł go fizycznie dotknąć.
Im więcej lepszych i dokładniejszych zdjęć, tym lepiej.
Bardzo często właśnie ten aspekt decyduje o ostatecznej decyzji o zakupie. Badania (Shopify) pokazują, że dla 33.16% internautów, właśnie ilość zdjęć miała kluczowe znaczenie w ostatecznej decyzji kupna. Bazując już wyłącznie na tych danych, zauważyć można jak kiepskiej jakości, nieatrakcyjne zdjęcia mogą pokrzyżować nasze plany sprzedażowe.

Piękne zdjęcia produktowe potwierdzają jakość marki.

Producenci dbający o swoją markę poświęcają bardzo dużo uwagi, aby ich produkty były wykonane dokładnie, z dobrych materiałów i z dbałością o szczegóły. Mając to na uwadze, najlepszym co możemy zrobić, aby nie zepsuć dobrego wrażenia, jest odpowiednia prezentacja ich dzieła.

Zdjęcia na białym tle.

Białe tła stają się coraz bardziej popularne w e-commerce z wielu powodów. Po pierwsze, zapewniają czysty i nowoczesny wygląd, który sprawia, że klienci mają wrażenie, że mają do czynienia z profesjonalną i renomowaną firmą. Po drugie, białe tła ułatwiają klientom zapoznanie się z oferowanymi produktami, ponieważ nie rozpraszają ich inne kolory czy wzory. Wreszcie, białe tło może sprawić, że witryna będzie wyglądać na większą i bardziej przestronną, co często jest postrzegane jako bardziej przyjazne dla użytkownika.

Odpowiednie kadrowanie.

Umieszczenie fotografowanego produktu w środku naszego kadru może wydawać się oczywistością, ale ma wielki wpływ na sprzedaż. Według badań idealnie skadrowany obiekt powinien zajmować co najmniej 75% obrazu, jednak nie więcej niż 90% - co udowodniło negatywny wpływ na decyzję klientów.